بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
یک فنجان چای |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
... خوردن چای در تبت با همه جای دنیا فرق می کند ... تبتی ها بعد از دم کردن چای، به آن کره و نمک اضافه می کنند و این چای را به عنوان یک میان وعده مغذی به حساب می آورند! پدربزرگی دارم که هنوز غذایش تمام نشده باید استکان چای اش حاضر باشد ... ایشان در یک فنجان کوچک چای اش را می نوشد و با وجود این که همه می گویند بعد از غذا نباید چای خورد، همچنان به این عادتش ادامه داده و این روال سال هاست که ادامه دارد ... بهترین وقت چای نوشیدن بیشتر اروپایی ها عادت دارند که چای را به عنوان یک نوشیدنی گرم همراه کیک یا بیسکویت، در وعده عصرانه مصرف کنند ... حتی در برخی از کشورهای اروپایی مانند جمهوری چک یا انگلستان، چای خانه هایی وجود دارند که عصرها با چای و کیک یا شیرینی از مردم پذیرایی می کنند ... در فرانسه، انگلیس، آلمان و اغلب کشورهای آسیایی، چای همراه صبحانه هم میل می شود ... اما بد نیست بدانید که از نظر متخصصان تغذیه، بهتر است چای حداقل 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت بعد از غذا میل شود تا اختلالی در جذب آهن پیش نیاید ... راستی، این را هم در نظر داشته باشید که نوشیدن چای بلافاصله بعد از صرف غذا می تواند برای افرادی که غلظت خون بالا دارند مفید باشد ... همراهان چای چای، طعم تلخی دارد و به همین خاطر بیشتر مردم دنیا ترجیح می دهند که آن را همراه با یک خوراکی شیرین مصرف کنند تا طعم مطلوب تری را به دست بیاورند ادامه ...
... دکتر ملاشاهی استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: زعفران ماده غذایی با ارزشی است که به مقدار کم از گیاه زعفران بدست می آید در واقع از هر 100 تا 200 هزار گیاه زعفران، حدود 5 کیلوگرم گل زعفران بدست می آید که وزن 5 کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به یک کیلوگرم می رسد ... طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود ... وی اضافه کرد: زعفران دارای خواص ضد سرطانی است و به عنوان یک داروی ضد تومور و جمع کننده رادیکالهای آزاد عمل می کند ... اما مصرف 5 گرم زعفران در یک وعده غذایی می تواند منجر به مرگ انسان شود ادامه ...
... عطر و بوی زعفران به علت وجود اسانس بی رنگ تروپن دار و یک ترکیب اکسیژن دار و همراه با سینئول به نام سافرانال است ... دکتر ملاشاهی استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا ، گفت: زعفران ماده غذایی با ارزشی است که به مقدار کم از گیاه زعفران بدست می آید در واقع از هر 100 تا 200 هزار گیاه زعفران، حدود 5 کیلوگرم گل زعفران بدست می آید که وزن 5 کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به یک کیلوگرم می رسد ... طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود ... وی اضافه کرد: زعفران دارای خواص ضد سرطانی است و به عنوان یک داروی ضد تومور و جمع کننده رادیکالهای آزاد عمل می کند ... اما مصرف 5 گرم زعفران در یک وعده غذایی می تواند منجر به مرگ انسان شود ادامه ...
... به گفته وی، پوسته های این درخت دارای اسانس زیادی است و بهترین پوسته دارچین پوست درختان یک تا 6 ساله است و اگر سن درخت بیشتر از 6 سال باشد، اسانس گیاه کاهش پیدا می کند ... وی می گوید: می توان 2 تا 4 گرم از دارچین را به صورت چای مصرف کرد ... * تقویت کننده عضلات رحم -------------------------------- مریم مراداف، متخصص تغذیه اظهار می دارد: هر 100 گرم دارچین 9،5 گرم آب، 0،9 گرم پروتئین، 3،2 گرم چربی، 25 میکروگرم ویتامین a، یک هزار و 230 میلی گرم کلیسم، 38 میلی گرم آهن و 2 میلی گرم «روی» دارد ... با نوشیدن یک فنجان چای دارچین می توان تب را به سرعت پایین آورد ... اگر افراد، سرما خورده هستند و ضعف شدید دارند، چای دارچین بهترین نوشیدنی است ... یک قاشق چایخوری دارچین حاوی مقداری کلسیم، آهن، فیبر، ویتامین های c و k و منگنز و مقدار 1 ... بنابراین مصرف دارچین به همراه چای بسیار مفید است ادامه ...
... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز موجب کوچک شدن واز بین رفتن سلول های سرطانی می شود و می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند ... چای سیاه باعث جلوگیری از رشد سرطان میشود ... مدتهاست که تصور میشود چای باعث پائین آمدن خطر بروز سرطان معده، کولون (بخشی از روده بزرگ)، و سرطان پستان میشود؛ البته چنین ارتباطی هنوز ثابت نشده اما امروز مطالعات آزمایشگاهی مشخص کرده که چای سیاه میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود ... محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام tf-2 در چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به “خودکشی” بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد ... چای سیاه که پراستفاده ترین چای در دنیای غرب است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند ... از آنجائی که چای سیاه را به میزان بیشتری تخمیر و اکسیده میکنند، برگ آن هم تیره میشود و آن عطر معروف خود را میگیرد ... به محض اینکه طعم و عطر چای به میزان لازم ارتقاء پیدا کرد، فرایند اکسیداسیون را متوقف میکنند ... محققان می گویند چای سبز یا سیاه مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند با مولکول های مضری که در بدن جمع می شوند، مبارزه کنند و آنها را از بین ببرند ادامه ...
... پزشکان در آزمایشات جدید خود دریافته اند که نوشیدن یک فنجان چای در عین حال که قدرت مغز را افزایش می دهد به کاهش خستگی، افزایش هوشیاری و نیز بهبود عملکرد و بازده مغز نیز کمک می کند ... متخصصان دانمارکی در این آزمایشات تاثیر مواد شیمیایی اصلی موجود در چای را روی توان ذهنی 44 شرکت کننده جوان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند ... روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس در گزارشی در این باره آورده است: تاثیرات این مواد از جمله یک نوع اسید آمینه موسوم به «ال - تئانین» که در چای سبز نیز یافت می شود و هم چنین کافئین به مقداری که معمولا در یک فنجان چای یافت می شود با مواد دارونما در گروه کنترل مقایسه شد ... نتایج مقایسه ها تایید کرد افرادی که چای نوشیدند 20 تا 70 دقیقه بعد از مصرف این نوشیدنی در انجام تعدادی از کارهای مهم، بهتر و دقیق تر از افرادی عمل کردند که از نوشیدنی دارونما استفاده کرده بودند ... این مطالعات هم چنین نشان داد کسانی که چای می نوشند سطح هوشیاری بالاتری نیز دارند ... به گفته این متخصصان، چای هم چنین خستگی را در بین داوطلبان زیر40 سال کاهش می داد ادامه ...
... چای سبز نیز منبع خوب دیگری از غذاهایی است که به رفع چربی های شکم کمک می کند و شاید بتوان گفت از میان تمام غذاهای مفید برای از بین بردن چربی های شکم، این نوشیدنی بهترین انتخاب باشد ... نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز، کمک بسیار زیادی در از بین بردن چربی های شکم به شما خواهد کرد ادامه ...
... مصرف نوشابه های گازدار، قهوه و چای در کودکان اثرات منفی بر خواب و تمرکز آن ها دارد ... یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد که 75 درصد کودکان روزانه و عمدتا از طریق نوشابه های گازدار، کافئین مصرف می کنند که موجب کم خوابی آن ها می شود ... مصرف کافئین در کودکان پنج تا هفت ساله کمتر بود (52 میلی گرم)، اما حتی در این کودکان مصرف روزانه این میزان کافئین که معادل یک قوطی نوشابه گازدار است بیش از سطحی است که این ماده دارای اثرات جسمانی روی افراد بالغ است ... اغلب به این کودکان، قهوه داده می شود تا از آن به عنوان یک محرک تنفسی استفاده شود در حالی که تاکنون تاثیرات یا به عبارتی عوارض بلندمدت استفاده از این شیوه درمانی در انسان آزمایش نشده بود، اما این بار محققان دانشگاه تورنتو در بررسی های خود نشان دادند که مصرف قهوه در کودکان موجب بروز تغییرات جدی در الگوی خواب آن ها می شود و این امر روی رشد سیستم تنفسی تاثیر می گذارد ... کودکان پیش دبستانی نباید بیشتر از 45 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند که این مقدار معادل یک لیوان بزرگ نوشیدنی گازدار است ... چرا کافئین برای کودکان خوب نیست؟در منابع علمی علاوه بر مشکلات مربوط به خواب و تحرک و تمرکز در کودکان به دلیل مصرف کافئین، دلایل دیگری نیز برای پرهیز کودکان از مصرف این ماده مطرح شده اند که به مهم ترین آن ها اشاره می شود:- مصرف کافئین زیاد در کودکان عمدتا به دلیل خوردن نوشابه های گازدار، قهوه و یا به خصوص در ایران چای است که همواره شیرین هستند و بنابراین منجر به چاقی می شوند ادامه ...
... براساس مطالعات محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز می تواند باعث استحکام دندان ها شود ... به نقل از ساینس دیلی، چای سبز حاوی مولکول های ضد میکروبی به نام catechins است که سلامت دندان را تقویت می کنند ... طی مطالعه ای که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه توهوکو در ژاپن روی بیش از 25هزار مرد و زن ژاپنی بین سنین40 تا 64 ساله صورت گرفت، آنها متوجه شدند احتمال داشتن دندان هایی کمتر از 20 عدد، در مردانی که دست کم یک فنجان چای سبز در روز می نوشیدند نسبت به آنهایی که چای سبز مصرف نمی کردند، کمتر از 19درصد و در زنان کمتر از 13درصد بود ادامه ...
... مواد غذایی مناسب برای تقویت بینایی چای سبز این ماده غذایی با داشتن مقدار فراوان ویتامین c و ویتامین e و همچنین کاروتنوئید زیاکسانتین و لوتئین به تقویت چشم کمک می کنند و نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز، راه مناسبی برای تقویت بینایی است ... هویج، استفاده از این کلمه ممکن است برای شما تکرار مکررات باشد ولی متخصصان تغذیه تنها به یک دلیل، مصرف این ماده غذایی را توصیه می کنند و آن وجود مقادیر فراوان ویتامین a در هویج است ... آن ها می گویند: اگر در روز فقط یک هویج بخورید نیاز روزانه شما به این ویتامین تامین خواهد شد ادامه ...
یک فنجان چای |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|